.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تازه ها؛ جمهوری اسلامی> چهارشنبه 25 شهريور


* واكنش به گرانفروشي بنزين چاوز به ايران

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت : خريد بنزين بالاتر از قيمت جهاني از كشور ونزوئلا غير قانوني است و دولت بدون اجازه مجلس حق ندارد اين كار را انجام دهد. مويد حسيني صدر نماينده و عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت وگو با » فردا « اظهار داشت : همانگونه كه هوگو چاوز در سفر اخيرش به ايران اعلام نمود اين كشور متعهد شده تا هر روز 20 هزار بشكه بنزين به ايران صادر كند صادراتي كه بنابه قول آقاي چاوز معادل 800 ميليون دلار خواهد بود كه اين مبلغ بسيار بالاتر از قيمت جهاني بنزين است . عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه خريد بنزين بالاتر از قيمت جهاني غير قانوني و اجحاف درحق ملت است تاكيد كرد : مجلس اجازه نخواهد داد كشور ونزوئلا بنزين را بالاتر از قيمت مجاز به كشور بفروشد. وي افزود : توافق احمدي نژاد و چاوز در مورد خريد بنزين زماني مي تواند قابل قبول باشد كه بنزين به قيمت جهاني به ايران فروخته شود. نماينده مجلس هشتم خاطرنشان كرد : مجلس با هر توافقي كه نتيجه آن اجحاف در حق ملت ايران باشد برخود مي كند و به همين خاطر توافق ايران باشد كشور ونزوئلا را در مورد خريد بنزين با حساسيت دنبال مي كند.

* اولين هشدار مدير جديد آژانس به ايران

مدير كل جديد آژانس مي گويد كه از آذر ماه براي اجراي پادمان آژانس و همچنين قطعنامه هاي شوراي امنيت درباره ايران بيشترين تلاش ها را انجام مي دهد . آمانو روز دوشنبه از سوي نمايندگان 150 كشور عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي رسما به عنوان جانشين محمد البرادعي انتخاب شد. وي قرار است كه از اول ماه دسامبر (دهم آذرماه ) كار خود را به عنوان مدير كل جديد اين نهاد بين المللي آغاز كند. آقاي آمانو در يك كنفرانس خبري در وين گفت : به رغم شش سال اجراي پادمان در قبال ايران آژانس هنوز به اين نتيجه نرسيده است كه فعاليت هاي هسته اي ايران منحصرا به منظور اهداف صلح آميز دنبال مي شود. مدير كل آژانس افزود : به نظر من آژانس بيشترين تلاش ها را انجام داده است . همكاري بيشتري از سوي ايران مورد نياز است و اين فعاليت ها بايد ادامه يابد.

* متلاشي شدن گروهك تروريستي ضد شيعه

گروه تروريستي طوفان كه اغلب حملات ضد شيعي را در سه سال گذشته در شهر ديره اسماعيل خان واقع در جنوب شرق ايالت سرحد پاكستان هدايت مي كرد با دستگيري سركردگانش متلاشي شد. به گزارش خبرگزاري اهل بيت نيروهاي آژانس تحقيقات فدرال يا اف .آي .آ پنج نفر از سركردگان يك گروه تروريستي موسوم به « گروه كلنل طوفان » را دستگير كردند. بنابراين گزارش « عبداللطيف » ملقب به « كلنل طوفان » همراه با دو نفر ديگر از همقطارانش « عمران » و « كامران بيگ » در اسلام آباد پايتخت پاكستان و دو نفر ديگر به نام هاي « شكور » و « نعمان » در شهر لاهور دستگير شده اند. افراد دستگير شده مسووليت حمله انتحاري به بيمارستان و به شهادت رساندن بيش از 30 تن از شيعيان و حمله انتحاري به شركت كنندگان در مراسم تشييع جنازه يكي از سرشناسان شيعه « شهيد شيرزمان » و كشتن بيش از 17 نفر و همچنين ده ها حمله انفرادي و هدفمند به شيعيان را برعهده گرفته اند. گروه طوفان به همراه ديگر گروهك هاي تروريستي اين عمليات ها را تحت نام عام « طالبان » انجام مي دادند. براساس اين گزارش يكي از تروريست هاي دستگير شده به نام « نعمان » متصدي آموزش عاملان انتحاري تهيه جليقه هاي انفجاري تعيين زمان و مكان انفجارها و حملات انتحاري عليه شيعيان و نيروهاي دولتي بوده و مغر متفكر تخريب و كشتار جمعي بوده و سايرين دستگير شدگان نيز جزو افراد مهم جريانهاي تروريستي ضد شيعي مي باشند. اين افراد اينك تحت بازجويي قرار دارند و گفته مي شود اعترافات آنها در روزهاي آينده در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

* داد سايت « زاكاني » هم از انتصابات احمدي نژاد درآمد

به گزارش سايت جهان متعلق به زاكاني و از حاميان دولت عملكرد مسئولان ارشد دولت رويه نگران كننده اي به خود گرفته است به طوري كه ادامه اين مسير و عدم ورود و دخالت بزرگان تاثيرگذار نظام مي تواند مشكلات جدي بر سر راه نظام ايجاد كند. به گزارش جهان اسفنديار رحيم مشايي كه پس از ناكامي از دريافت معاون اولي به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور منصوب شد با توجه به برنامه ريزي هايي كه از پيش صورت گرفته به اين جايگاه قانع نبوده و عملا در حال ايفاي نقشي به مراتب پررنگ تر از معاون اولي است . به طوري كه حتي با وجود تكذيب سخنگويي دولت توسط وي اين روزها تنها كانال اصلي خبرنگاران و اصحاب رسانه براي اطلاع از ترافيك مديران دولتي كسي نيست جز رئيس دفتر فعلي و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سابق ! امري كه هيچ گاه سابقه نداشته است . اما اضافه شدن محمد رضا رحيمي به جمع تاثير گذاران كابينه دهم موسوم به مديران چپ نزديك به احمدي نژاد هم اين گلستان را به سبزه اي قابل پيش بيني آراسته كرد. در حالي كه اطلاعي از مشورت رئيس جمهور با مقامات عالي رتبه براي معرفي رحيمي در دست نيست اما هر چه كه هست پيش بيني ها درباره معرفي چنين مديران جنجالي و حاشيه سازي براي تصدي عالي ترين مناصب دولتي درست از آب درآمد. چند شغله شدن بقايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و سرپرست مناطق آزاد انتصاب ملك زاده به عنوان دبير شوراي ايرانيان مقيم خارج از سوي مشايي رايزني براي حضور قوي و تاثير گذار علي آبادي در بدنه دولت و مواردي ديگر از قطعات پراكنده اين پازل مشوش و نامنظم است . سوالي كه اين روزها بيشترين توان را براي يافتن پاسخ مشغول كرده اينست كه چرا رئيس جمهور تعمدي در معرفي چنين كساني دارد به نوشته اين سايت به نظر مي رسد پاسخ به اين سوال را بيشتر در مشي شخصيتي خود رئيس جمهور بايستي دنبال كرد چراكه روحيه اطاعت خواه دكتر احمدي نژاد و اصرار بر تطابق صد در صدي مديران كابينه با افكار و نظراتش وي را بر آن داشته تا همان گونه كه در مجلس اشاره كرد گزينه هاي ضعيف و بعضا نالايقي را وارد كابينه كند و به تعبير خودش با نظارت و همكاري همگاني ضعف هاي چنين گزينه هايي را بپوشاند در اين ميان اما مشخص نيست كه دربعد اطاعت صد در صدي از رئيس جمهور نيز آيا دايره تا بدين حد تنگ شده كه تنها كساني كه منتسب به آقاي مشايي و رحيمي باشند بايد به عالي ترين پست ها منصوب شوند آيا شان خدمت گذاري در نظام مقدس جمهوري اسلامي تعاريف جديد پيدا كرده يا رئيس جمهور محترم در صدد ابداع شئونات جديد مديريتي هستند. چرا يك بار براي هميشه راز مانايي و پويايي هرچه بيشتر « مشائيسم » را براي مردم بازگو نمي كنند مشايي و رحيمي و تيم همراهشان چه فضائلي دارند كه ياران سابق رئيس جمهور نداشتند چرا به قيمت به دست آوردن دل اين افراد دل پشتوانه هاي اصلي انقلاب يعني مراجع عظام مكدر مي شود آيا صحت دارد كه حكم معاون اولي رحيمي در حالي صادر شده كه چند تن از نزديكان رئيس جمهور و افراد خارج از حلقه مشايي از اين انتصاب تا لحظه رسانه اي شدن خبر نداشتند .

* توصيه عماد افروغ به موسوي: پيشنهاد آيت الله مهدوي كني را بپذيريد

عماد افروغ با اينكه منتقد احمدي نژاد و حامي موسوي است در شرايط كنوني تلويحا به مهندس موسوي پيشنهاد مي كند كه توصيه آيت الله مهدوي كني را بپذيرد و « صلح حسني » را يپذيرد. استدلال افروغ در ارائه اين پيشنهاد اين است كه مفهوم مصلحت نظام به هر حال بايد به نوعي در كنش سياسي هواداران نظام جمهوري اسلامي متجلي شود. با اين حال افروغ معتقد است كه در حال حاضر ايفاي نقش ميانجيگرانه از سوي آيت الله مهدوي كني پيشنهادي غير عملي و ناسودمند است و آنچه اكنون مورد نياز است شكل گيري گفتگو ميان نيروهاي اجتماعي گوناگون جامعه ايران در عرصه عمومي و حوزه جامعه مدني است تا پس از آن بتوان تاثير اين گفتگوها را در عملكرد حكومت نيز مشاهده كرد. گفت و گوي عصرايران با افروغ در ادامه مي آيد : اخيرا علي مطهري پيشنهاد داده است كه آيت الله مهدوي كني در باب اختلافات مربوط به انتخابات بين دو جناح سياسي كشور ميانجيگري كنند.

* روزنامه شرق رفع توقيف شد

وكيل روزنامه « شرق » از رفع توقيف اين روزنامه خبر داد. سيد محمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با ايلنا با اعلام اين مطلب اظهارداشت : هفته گذشته رسيدگي به اتهامات رحمانيان مدير مسوول روزنامه شرق در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني برگزار شد و پس از پايان جلسه اعضاي هيات منصفه مطبوعات مدير مسئول روزنامه را مجرم تشخيص داده و او را مستحق تخفيف مجازات دانستند . وي گفت : در حكم صادره از شعبه 76 دادگاه كيفري استان اين روزنامه رفع توقيف شده و مدير مسوول آن به پرداخت صد ميليون تومان جزاي نقدي محكوم شده است . وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا روزنامه « شرق » منتشر خواهد شد اظهارداشت : اين روزنامه قطعا مجددا منتشر خواهد شد اما زمان دقيق آن هنوز مشخص نيست . روزنامه شرق در تاريخ 15 مردادماه 86 به دليل مصاحبه با « ساقي قهرمان » از سوي هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شد.

* ارگان رسمي هوادارن محسن رضايي منتشر شد

هفته نامه خبري ـ تحليلي « ميهن » به عنوان ارگان رسمي هوادارن محسن رضايي به مديرمسئولي حجت الله نيكي ملكي و در هشت صفحه منتشر شد. اين هفته نامه خبري شامل موضوعاتي همچون سياسي بين الملل اجتماعي فرهنگي و هنري است . بنابراين گزارش در صفحه نخست اين نشريه تيترهايي همچون توصيه هاي دهگانه به دولت براي دوره دوم وزير شدن زنان كافي نيست آينده اقتصاد ما بنزين تهديد جديد دولت آوار هزينه هاي مهر بر سر والدين و... به چشم مي خورد كه در صفحات داخلي به طور مفصل به اين مطالب اشاره و تحليل شده است.

* گام رو به جلوي قوه قضائيه دور زدن توسط خبرگزاري ويژه!

در حالي كه با دستور آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه با اصلاح تخلفات صورت گرفته در اطلاع رساني در جلسات قبلي دادگاه انتخابات رسانه ها از انتشار اسامي و سمت هاي متهمان منع شدند خبرگزاري فارس اقدام به انتشار سمت برخي متهمان و نيز اسامي برخي افراد كرد . به گزارش « آينده » در متن اصلاح شده تبصره 1 ماده (188 ) آيين دادرسي كيفري درباره چگونگي اطلاع رساني از دادگاه هاي علني آمده است:
تبصره 1 ـ منظور از علني بودن محاكمه عدم ايجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسيدگي است . خبرنگاران رسانه ها مي توانند با حضور در دادگاه از جريان رسيدگي گزارش مكتوب تهيه كرده و بدون ذكر نام يا مشخصاتي كه معرف هويت فردي يا موقعيت اداري و اجتماعي شاكي و مشتكي عنه باشد منتشر نمايند. تخلف از حكم قسمت اخير اين تبصره در حكم افترا است .
با اين حال در جلسات اول تا چهارم دادگاه صداوسيما و ساير رسانه ها اقدام به انتشار اسامي كامل متهمان و افراد غايب از زبان متهمان كردند كه اين مغاير صريح با ماده قانوني فوق مي باشد. با اين وجود دستور رئيس قوه قضائيه مبني بر رعايت قانون در برگزاري دادگاه موجب شد تا در جلسه چهارم دادگاه قاضي صلواتي به متهمان تذكر دهد كه از بردن نام افراد غايب خودداري كنند اما به دلايلي به تذكر وي توجهي نشد و متهمان اتهاماتي را به برخي چهره هاي سياسي خارج از دادگاه زدند. در جلسه پنجم دادگاه نسبت به اعمال اين قانون به رسانه ها هشدار داده شد و رسانه ها از متهمان با حروف مقطع ياد كردند. با اين حال خبرگزاري فارس كه مدير عامل آن به عنوان كارشناس كودتاي مخملين ! در گفتگوي ويژه صداوسيما حضور پيدا كرده و تعدادي از خبرنگاران آن نقش فعالي در اين پروژه دارند با انتشار سمت حقوقي متهم مجددا اقدام به نقض قانون و دورزدن دستور دستگاه قضايي كرد و همچنين بار ديگر در انتشار مذاكرات دادگاه اسامي برخي افراد را منتشر نمود. برخي رسانه هاي نظير خبرگزاري مهر بصورت قانوني اخبار دادگاه را منتقل كردند.
اين در حالي است كه خبرگزاري مذكور و تعدادي از سايت ها و روزنامه ها تا كنون بارها اقدام به انتشار مطالب تحت عنوان اعترافات محرمانه متهمان كرده اند كه داراي موارد زيادي اتهام و افترا به شخصيت هاي حقيقي و حقوقي نظام مي باشد و با وجود توقيف و برخورد با ساير رسانه ها اين فرقه از هرگونه تعقيب قضايي مصون مانده اند . بااين حال اصلاح برخي تخلفات واقدامات غيرمعمول در 4 جلسه نخست دادگاه از قبيل حضور دهها متهم غيرمرتبط با دستور دادگاه عدم تبديل قراربازداشت به وثيقه براي تعدادي از متهمان والزام رسانه ها به رعايت موارد قانوني در انعكاس دادگاه از جمله تحولات مثبت جلسه پنجم دادگاه بود.

* دستگيري جاسوس هاي دوچرخه سوار در مناطق هسته اي

اوضاع ملتهب كشور در روزهاي پس از انتخابات توريست هاي جاسوس را به حضور دو چندان در كشور ترغيب كرده است . به گزارش جهان اين جاسوس ها كه با پوشش توريست به كشور وارد مي شوند با حضور در مناطق حساس به خصوص نقاط نزديك به تاسيسات هسته اي قصد بهره برداري اطلاعاتي از اين مراكز را دارند. به طوري كه با سوارشدن دوچرخه و بر تن كردن لباس هاي توريست ها به مناطق بي راه و نزديك مراكز هسته اي رفته و هربار پس از دستگيري ادعا مي كنند كه راه را گم كرده بودند! جالب اينكه اين گم شدگان به همراه خود تجهيزاتي چون نقطه ياب هاي پيشرفته و دوربين هاي بسيار حساس حمل مي كرده اند كه تا كنون چندين نفر از آنان در اطراف اصفهان و چند نقطه ديگر دستگير شده اند.

* يك زن معاون رئيس جمهور مي شود

به نظر مي رسد وعده احمدي نژاد مبني بر انتصاب يك زن به عنوان معاون رئيس جمهور به مراحل نهايي خود نزديك مي شود. ايران خبرنوشت احمدي نژاد در نطق تلويزيوني خود كه به مناسبت معرفي كابينه بيان شد با دفاع از معرفي 3 زن نيز به عنوان وزراي رفاه آموزش و پرورش و بهداشت از تعيين يك زن به عنوان معاون خود خبر داد. هرچند انتخاب يك زن به عنوان رئيس سازمان محيط زيست در دولت هاي اخير تبديل به يك عرف شده بود اما رئيس جمهور با انتخاب محمد جواد محمدي زاده استاندار سابق خراسان رضوي اين رويه را قطع كرد لذا چند معاونتي كه اكنون باقي مانده مواردي چون نظارت و برنامه ريزي توسعه مديريت و منابع انساني و نيز علمي و فناوري است . به نظر مي رسد با استعفاي روز گذشته دكتر واعظ زاده جدي ترين گزينه احمدي نژاد براي جايگزيني وي نسرين سلطان خواه باشد . هرچند او در سال 1384 تجربه ناموفقي از حضور در دولت داشت و مجبور شد پس از چندي به دليل مصوبه مجلس مبني بر ممنوعيت حضور همزمان اعضاي شوراهاي شهر در دولت حضور تمام وقت در شوراي شهر را بپذيرد.

* حمله 100 وهابي افراطي به شيعيان مدينه

تعدادي از وهابيون افراطي در رفتاري غيرانساني به طور وحشيانه به يك محله شيعه نشين در شهر مدينه منوره حمله كرده و تعدادي از پيروان اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) را مورد حمله قرار دادند. به گزارش شيعه آنلاين پايگاه خبري الراصد وابسته به شيعيان عربستان با اعلام اين خبر نوشت : بر اثر اين حمله وحشيانه كه دوشنبه شب رخ داد دست كم هفت شيعه زخمي شدند. حال دو تن از زخمي ها وخيم اعلام شده است . اين پايگاه خبر در ادامه افزود : وهابيون افراطي كه تعدادشان حدود 100 نفر بود به شيعيان با سنگ چاقو و باتوم حمله كردند اين حمله وحشيانه به محله « الدويمه » در منطقه شيعه نشين « قبا » در شهر مدينه منوره رخ داد. گفته مي شود نيروهاي امنيتي و پليس سعودي بلافاصله به منطقه اعزام شده تا جلوي اين حمله وحشيانه را بگيرند از همين رو وهابيون افراطي بلافاصله منطقه را ترك كردند. تنها يكي از آنها در دام نيروهاي امنيتي افتاد.

* معاون اولي به نام رحيمي به كام مشايي

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت : به نظر مي رسد اختيارات معاونت اول رياست جمهوري به رييس دفتر رييس جمهور منتقل شده است . « علي عباسپور تهراني فرد » در گفتگو با سايت خانه ملت در خصوص انتصاب « محمدرضا رحيمي » به عنوان معاونت اولي رياست جمهوري اظهار داشت : به اعتقاد ما معاون اولي رياست جمهوري از جايگاه خود خارج شده است و مسئوليت هايي به رييس دفتر رييس جمهور داده شده كه فراتر از مسئوليت ها رييس دفتر است . وي تصريح كرد : به نظر مي رسد اختياراتي از معاونت اول رياست جمهوري به دفتر رييس جمهور منتقل شده است . نماينده مردم تهران با بيان اينكه نقش رييس دفتر احمدي نژاد در حال حاضر كمتر از نقش معاون اولي نيست اظهار داشت : نمونه آن را مي توان حضور رييس دفتر رييس جمهور در مراسم توديع و معارفه وزراي قديم و جديد ديد در حالي كه اين نقشي نيست كه براي رييس دفتر در نظر گرفته شده باشد. عباسپور تصريح كرد : بايد ديد آيا رحيمي پذيرفته كه معاون اولي باشد كه اختياراتش به فرد ديگري به عنوان رييس دفتر داده شود يا اين كه معاون اولي مي خواهد باشد كه اختيارات معاون اولي و هماهنگ كننده بين وزرا و قائم مقام جانشين رييس جمهور را داشته باشد. اين نكته اي است كه رحيمي بايد روشن نمايد. وي افزود : نكته ديگر آن كه معاونت اولي جايگاهي پس از رييس جمهور دارد و هماهنگ كننده بين وزرا و چندين وزارتخانه است . عباسپور خاطرنشان كرد : به نظر مي رسد شخصيتي بايد در راس امور اجرايي كشور و هماهنگي امور دولت قرار گيرد كه تجربه فراتر و گسترده تري داشته باشد تا بتواند يك عامل هماهنگ كننده بين وزرا بوده و اداره امور اجرايي در قوه مجريه را بتواند بهتر به پيش ببرد. وي تصريح كرد : اين گونه نيست كه صرفا فردي را انتخاب كنند كه نهايتا به اسم معاون اول باشد ولي عملا امور مربوط به معاون اولي را فرد ديگري به اسم رييس دفتر رييس جمهور انجام دهد.

* ورود نوشابه هاي نجس از امارات به ايران

امارات متحده عربي كه مساحتي كوچك تر از شهرهاي مياني استان تهران داشته و با اين حال از هيچ كارشكني در حق ايران و ايراني فروگذار نكرده در تازه ترين اقدام خود قصد مخالفت آشكار با مباني اسلام را كرده است . به گزارش سايت جهان پس از بلوكه كردن سرمايه تاجران ايراني در امارات و نيز گرفتن حق مالكيت از تجار ايراني كه بيشترين سرمايه را در امارات دارند اخيرا اين كشور كوچك با توليد نوع خاصي از نوشابه دست به اقدامي عجيب زده است . اين نوشابه ها كه متعلق به اسرائيل و شبكه هاي مالي يهود است با استفاده از نوعي روغن مخصوص خوك تهيه مي گردد كه به عنوان عصاره مخفي به اين نوشابه ها افزوده مي شود. يك پزشك ايراني مقيم امارات و فعال در بخش تحقيقات اين كارخانه طي نامه اي به روساي اين كارخانه به آنها گوشزد مي كند كه شما با وجود مسلمان بودن چرا چنين توليداتي را به مردم عرضه مي كنيد اين دكتر ايراني همچنين مي افزايد : در صورت اصرار بر استفاده از اين روغن با زدن برچسبي بر روي اين نوشابه ها به همگان اعلام كنيد كه در آن روغن خوك به كار رفته تا مسلمانان از خريد آن امتناع كنند. اما هشدارهاي اين محقق ايراني ناديده گرفته شده و وي عاقبت از اين شركت اخراج مي شود. براساس اين گزارش اين كارشناس ايراني طي نامه اي به مقامات بهداشت و سلامت ايران همين موضوع را به آنها نيز اطلاع داده كه اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است . جالب اينكه مقادير بسيار زيادي از اين نوشابه ها از مبادي غير رسمي جنوبي كشور وارد شهرهاي جنوبي شده و سپس در شهرهاي مختلف توزيع مي شود. علت امتناع مسئولان از ممنوعيت توزيع اين نوشابه و اخطار به مسئولان اماراتي همين ورود غير رسمي اين نوشابه ها به كشور مي باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.258 seconds.